Generuj maksymalne oszczędności dla swojej firmy wykorzystując biura serwisowane i biura wirtualne

Generowanie maksymalnych oszczędności nie rezygnując z jakości oferowanych usług to marzenie wielu przedsiębiorców. Jak to marzenie przekuć na rzeczywistość? Jednym z rozwiązań jest skorzystanie z biur serwisowanych i wirtualnych adresów dla firm.

 

Po pierwsze, nie każdy przedsiębiorca musi mieć biuro na stałe

Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza początkujących, uważa, że rozkręcając swój biznes, należy przede wszystkim wynająć biuro. Owszem, zdarzają się branże, w którym bez odpowiedniego lokum nie można rozpocząć pracy – hala produkcyjna, magazyny czy sklep, ale nie wszystkie branże tego wymagają. Prowadzisz działalność księgową, a może jesteś freelancerem: programistą, grafikiem, rzeczoznawcą, copywriterem, zajmujesz się doradztwem? Wtedy nie musisz wydawać fortuny na wynajem biura lub na zakup lokalu. Wielu startujących przedsiębiorców już na starcie zadłuża się finansując swój lokal (kupno lub wynajem lokalu to nie wszystko: media, sprzątanie biura, zakup odpowiednich detergentów, tuszy do drukarki, papieru etc.) Kilka następnych lat pracy kręci się wyłącznie wokół spłacania kredytów, a powinno… wokół rozwoju firmy. Najlepszy scenariusz takiej historii to taki, w którym w końcu spłacasz kredyt, ale pozostajesz daleko poza swoimi konkurentami.

Jeżeli praca nie wymaga ciągłego osobistego kontaktu z klientami, można zdecydować się na wirtualny adres dla firmy. W takim wypadku, można korzystać z prestiżowego adresu dla firmy w celach rejestracyjnych i marketingowych, nie opłacając tym samym dużych kwot za wynajem lokalu. Jeżeli konieczne jest spotkanie z klientem, można skorzystać z profesjonalnie przygotowanego biura wynajmowanego na godziny – płacisz tylko za to, z czego korzystasz.

A co z przedsiębiorcami, którzy zatrudniają pracowników? W wielu branżach  sprawdza się praca zdalna – bardzo komfortowa dla obydwu stron: zarówno pracodawcy jak i pracownika. Istnieje obecnie całe mnóstwo programów i narzędzi, które umożliwiają taką współpracę.

 

Po drugie, redukcja kosztów wyposażenia i obsługi

Decydując się na zakup lub wynajem lokalu, nie ponosisz kosztów związanych tylko z jego utrzymaniem. Do wydatków należy doliczyć sprzęt potrzebny do pracy –telefon, laptop, ale też meble, elementy wystroju biura etc. W okresie rozliczeń podatkowych (lub na cały rok) przedsiębiorca zatrudnia pomoc księgową, niekiedy przydaje się pomoc prawna, a innym razem pomoc IT. Decydując się na wirtualny adres lub na biuro wirtualne dostajesz możliwość korzystania zarówno ze sprzętu, jak i z mebli oraz z doświadczenia profesjonalistów z zakresu prawa, księgowości, doradztwa biznesowego, IT. Dodatkowo otrzymujesz profesjonalne wsparcie sekretariatu. Czy młodego przedsiębiorcę stać na sekretarkę lub asystentkę? W normlanych warunkach niekoniecznie, ale korzystając z wirtualnego biura w Warszawie, można liczyć na taką właśnie pomoc.

 

Po trzecie, możliwość skorzystania z sali konferencyjnej, porady specjalistów

Nawet jeżeli masz biuro, nie zawsze znajduje się w nim miejsce na to, aby zorganizować duże spotkanie, konferencje, szkolenie. Nawet jeżeli miejsce się znajdzie, trzeba zakupić odpowiedni sprzęt: tablice, odpowiednia ilość stołów i wygodnych krzeseł, rzutnik, zadbać o odpowiednie nagłośnienie, oświetlenie. Czy generowanie takich kosztów ma sens? Wynajem sal konferencyjnych również pozwala zaoszczędzić – zwłaszcza, kiedy w tej samej firmie korzystasz z innych usług. W ramach pakietów wirtualnego biura w Warszawie oferowanych przez nasze Biuro Kamienica, można korzystać z sal konferencyjnych.

 

Po czwarte, po co dodatkowy oddział?

Wielu przedsiębiorców jest zdania, że biuro serwisowane w Warszawie lub wirtualny adres dla firmy przydaje się wyłącznie najmniejszym przedsiębiorcom i freelancerom. Tymczasem korzystają z nich również bardzo duże firmy. Jeżeli siedziba przedsiębiorstwa znajduje się np. w Gdańsku, ale firma jest w stanie wykonywać usługi na ternie kilku większych miast w Polsce, np. w Warszawie, nie musi inwestować tam w biuro. Nowy oddział można powstać wykorzystując usługę wirtualnego adresu.

 

Po piąte, zarabiaj na prestiżowym adresie

Korzystanie z biur serwisowanych i wirtualnych adresów to nie tylko redukcja kosztów, ale to również zyski. Prestiżowy adres, np. Marszałkowska 58, podnosi reputację firmy. To z kolei przekłada się na większą ilość zainteresowanych Klientów i na większe zyski. Na prestiżowym adresie można zarabiać i budować swoją markę. Oczywiście korzystając z usług Biuro Kamienica można wykorzystywać adres do celów marketingowych; zamieszczać go na ulotkach, plakatach i wizytówkach, a także na stronie internetowej. Prestiżowe adresy znajdują się zazwyczaj w centrum miasta – to kolejny plus i wiesza możliwość na zarobek. Dlaczego? Ponieważ klienci nie mają najmniejszego problemu, aby trafić na spotkanie; nie muszą daleko jeździć, szukać ulicy, adresu, tracić czasu na dojazdy. Korzystanie z biura serwisowanego w centrum miasta zapewnia również szybki dostęp do poczty, urzędów, lokali gastronomicznych – dzięki temu oszczędzasz czas – a czas to pieniądz!

Zakładając biznes warto dokładnie przekalkulować zyski i straty, konieczność ponoszenia różnych kosztów. Przy małej liczbie klientów obsługiwanych face to face, wirtualne biuro w Warszawie, w ramach którego można korzystać z biura, sprzętu, pomocy profesjonalistów i sali konferencyjnej, jest bardzo dobrym pomysłem. Prestiżowy adres również pomaga w budowaniu marki. Czy warto? Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam. Biuro Kamienica na Marszałkowskie 58 jest do Twojej dyspozycji!