Biuro serwisowane a efektywność pracy cz. 1

biura serwisowe w warszawie

Decydując się na własny biznes ważny jest nie tylko sam pomysł na niego, nie tylko biznesplan i klienci. Bardzo ważne, w prowadzeniu własnej działalności, jest również opracowanie metod pracy, które zapewnią jak największą jej efektywność. Jeżeli można połączyć to z oszczędnościami, to stanowi to naprawdę bardzo dużą korzyść. Jak decyzja o serwisowanym  biurze wpływa na efektywność i na oszczędności? Czy biuro serwisowane w Warszawie na pewno jest tak dobrym rozwiązaniem? Dlaczego tak wiele osób korzysta z biur serwisowanych? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytanie.

 

Efektywność pracy – warto ja zwiększać dla własnych korzyści

Umiejętność odpowiednim dysponowaniem czasu jest niezwykle ważna, zwłaszcza kiedy prowadzi się własną działalność gospodarczą. Na efektywność pracy ma wpływ wiele rzeczy, m.in. jest to stanowisko pracy, które powinno być wygodne, a także dobra organizacja czasu. Dobra organizacja czasu zależy od wielu czynników. Jeżeli nie stworzysz sobie od początku dobrych warunków do pracy i będziesz musiał wszystko robić samemu, Efektywność pracy będzie bardzo niska. To z kolei pociąga za sobą mniejsze możliwości w obsłudze klientów, a to w konsekwencji prowadzi do mniejszych zarobków.

Decydując się na  serwisowane biuro znacznie zwiększy się Twoja efektywność pracy. Jak to możliwe? Zaraz to wyjaśniamy…

 

Koszty i czas, które musisz ponieść jako przedsiębiorca

  • Wyposażenie biura

Przedsiębiorca, który decyduje się na prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej musi zakupić odpowiedni sprzęt do swojego gabinetu. Mowa tu nie tylko o meblach, a więc o fotelach, krzesłach, biurku, ale również o sprzętach biurowych. Niekiedy potrzebne jest xero, innym razem konieczne jest posiadanie telefonu z faxem, jeszcze w innym przypadku konieczny jest rzutnik. Zakup tych wszystkich narzędzi to spore koszty, które dla właściciela jednoosobowej działalności mogą okazać się zbyt trudne do udźwignięcia. Zwłaszcza, jeżeli to początki prowadzenia biznesu – wtedy trzeba liczyć się z każdą wydaną złotówką. Kupowanie mebli i wyposażanie biura łączy się również z czasem, który trzeba na to poświęcić.

  • Koszty wynajęcia lub zakupu lokalu

To jednak wcale nie koniec kosztów. Kolejny koszt związany jest z lokalem. Jego wynajęcie lub zakup, zwłaszcza, jeżeli zależy nam na dobrej lokalizacji biura, to spory wydatek. Kupno lokalu wiąże się z wieloletnim zobowiązaniem wobec banku. Ryzyko jest spore i zawsze trzeba mieć na uwadze to, że biznes może po prostu się nie powieść – cóż, to się zdarza. Dodatkowo, trzeba zdawać sobie sprawę z kosztów związanych z mediami, a więc wodą, ogrzewaniem, prądem,  wywozem śmieci a także z Internetem, który dziś jest niezbędny do wykonywania niemal każdej pracy. To wszystko również generuje nie tylko koszty, ale zabiera przedsiębiorcy sporo czasu, który mógłby poświęcić na inne czynności, związane stricte z prowadzonym profilem działalności.

  • Dodatkowe koszty stałe

Czy to koniec wydatków? Oczywiście, że nie. Kolejne koszty związane są z systematycznymi zakupami; zarówno jeżeli chodzi o akcesoria biurowe, chociażby tusz do drukarki, jak i produkty potrzebne do zachowania w biurze porządku. Jeżeli myślisz, że to zajmuje mało czasu, to niestety jesteś w błędzie – każdorazowe wyjście do sklepu lub zrobienie zakupów przez Internet to kilkanaście lub kilkadziesiąt minut, które mógłbyś poświęcić na kontakt z klientem, oddzwonienie do ważnego klienta, czy wizytę w jednym z urzędów. Dla przedsiębiorcy, zwłaszcza takiego, który pracuje w pojedynkę każda minuta jest cenna.

  • Zatrudnienie pracowników

Kolejna kwestia to zachowanie czystości w biurze. Jeżeli nie chcesz sprzątać samemu, kolejnym kosztem będzie zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za sprzątanie. Często okazuje się, że na takie wydatki mogą pozwoli sobie jedynie więksi przedsiębiorcy, dysponujący znaczniejszą ilością środków. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że kontakt z klientami, odpowiedzi na maila oraz odbieranie telefonów zajmuje Ci zbyt wiele czasu, być może będziesz potrzebował także pomocy recepcyjnej.

Zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za sprzątanie oraz osoby odpowiedzialnej za porządkowanie dokument, odbieranie telefonów itp. to znów nie tylko wydatek, ale to również duża strata czasu. Myślisz, że znajdziesz dobrych specjalistów na dane stanowisko w ciągu godziny? Nie, dodanie  ogłoszenia, przejrzenie cv, kontakt z kandydatami, rozmowa z nimi, przygotowanie umowy i kilka dni, które można przeznaczyć na prowadzenie swojego biznesu i zarabianie pieniędzy. Co więcej, niestety nie masz pewności, że wybrana przez Ciebie osoba na pewno   sprawdzi się na wybranym stanowisku, a zatem ryzykujesz (ale do ryzyka prowadząc swój biznes należy się przygotować).

  • Korzystanie z pomocy specjalistów

Popsuty komputer, rozliczenia księgowe roczne, problemy ze sprzętem, problemy prawne – niestety, wszystko to zdarza się przy prowadzeniu własnego biznesu. Korzystanie z pomocy specjalistów jest kolejnym kosztem, z którym, wydawałoby się, trzeba si pogodzić.

A gdybyśmy powiedzieli Ci, że tych wszystkich kosztów można uniknąć? To jest możliwe, kiedy zdecydujesz się na biuro serwisowane w Warszawie. W jaki sposób biuro serwisowane może rozwiązać te problemy i sprawić, aby praca stała się bardziej efektywna? Zapraszamy do 2 części artykułu: Biuro serwisowane a efektywność pracy cz. 2

wirtualne biuro warszawa
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies Czytaj więcej. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce. View more
Akceptuję