Kupno, klasyczne wynajęcie biura czy wirtualny adres?

wirtualne biuro warszawa

Zakładając działalność gospodarczą należy przemyśleć wiele ważnych kwestii. Wiele z nich będzie dotyczyła usług oferowanych przez firmę, nawiązania kontaktów z kontrahentami, reklamy, zdobywania klientów. Jednak, przedsiębiorca musi rozważyć również miejsce prowadzenia działalności. Niektóre firmy są zmuszone do tego, aby wynająć lub kupić lokal lub teren pod inwestycję. Jednak małe firmy lub przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą mają dowolność: mogą lokal kupić, wynająć, albo skorzystać z nowoczesnych form oferowanych przez rynek, np. biur wirtualnych.

Najbardziej opłacalny sposób

Zanim przedsiębiorca podejmie decyzje o tym, gdzie będzie znajdowało się jego biuro i na jakich zasadach je pozyska. Musi przeanalizować wszystkie za i przeciw każdego dostępnego rozwiązania.

Zakup własnego biura

Zakup własnej nieruchomości to bez wątpienia inwestycja. Czy dobra? To już zależy od kondycji firmy. Jeżeli firma jest na takim etapie, ze może pozwolić sobie na zakup własnego lokalu, finansując całość zakupu lub tylko częściowo go kredytując, wtedy oczywiście ma to sens. Jeżeli jednak młody przedsiębiorca chce kupić lokal pod swoje biuro, musi zdawać sobie sprawę, że znaczna część przychodów, albo nawet ich większość, zostanie comiesięcznie oddawana do banku. W ten sposób trudno będzie przez najbliższe lata inwestować w firmę, w jej rozbudowę, wprowadzanie innowacji i nowych usług – przedsiębiorca będzie bazował na tym, co posiada.

Wynajęcie biura

Biura do wynajęcia w Warszawie – takie ogłoszenia to codzienność. Można wybierać spośród∂ różnych lokalizacji, różnych standardów, wielkości. Jednak, por raz kolejny należy zadać sobie pytanie, czy  biuro do wynajęcia w Warszawie, to jest to, co się opłaca? I znów, oczywiście części przedsiębiorców wynajem będzie się opłacał, a części nie. Na wynajem biura często decydują się przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, którzy:

  • wynajmują mieszkanie i nie chcą lub nie mogą rejestrować tam działalności,
  • nie chcą rejestrować działalności pod prywatnym adresem,
  • chcą rozdzielić życie prywatne od zawodowego.

To zupełnie zrozumiałe, że wynajem biura kusi. Jednak, biuro do wynajęcie w Warszawie w centrum to bardzo wysoki koszt, na który większości młodych przedsiębiorców nie stać. Z kolei wynajęcie biura na obrzeżach miasta spowoduje trudności z dojazdem do biura – zarówno samemu właścicielowi firmy, jak i jego klientom.

Należy zadać sobie też pytanie, czy a pewno będziemy spędzać w biurze wiele czasu. Często do wynajmu biura dochodzi wyłącznie z powodu konieczności rejestracji firmy. Tymczasem jej właściciel rzadko bywa w biurze: dużo podróżuje, może pracować zdalnie, z domu, z restauracji, a zespół, jeżeli go posiada, także może pracować online.

Posiadanie biura lub wynajmowanie go rodzi także problem związany z jego odnowieniem, remontem oraz wyposażeniem. Do kosztów należy doliczyć także opłaty czynszowe i opłaty za media.

Biuro wirtualne w Warszawie

Kolejnym rozwiązaniem, coraz popularniejszym, jest wynajęcie biura wirtualnego. Jest to doskonała alternatywa.  Dlaczego? Przede wszystkim z powodu  możliwości zarejestrowania firmy, uzyskania prestiżowej lokalizacji na wizytówkach czy innych materiałach reklamowych, możliwości korzystania z biura w dogodnym momencie oraz wielu dodatkowych usług.

Wirtualne biura do wynajęcia w Warszawie w centrum dają szereg możliwości. Poniżej kilka przykładów.

  1. Decydując się na wirtualne biuro Warszawa Śródmieście, udostępniony zostaje adres firmy. Adres ten może służyć do rejestracji firmy, a także do celów reklamowych. Można użyć go na plakatach, wizytówkach czy na ulotkach.
  2. Płacisz tylko za to, z czego korzystasz. Są miesiące, w których możesz być w biurze często, a są takie, kiedy nie ma Cię w nim w ogóle. Płacisz zawsze wyłącznie za to, z czego korzystałeś.
  3. Możesz korzystać z dobrze wyposażonej i profesjonalnej przestrzeni biurowej. Biura są wyposażone w potrzebne meble i sprzęt, podobnie jak sale konferencyjne, z których możesz korzystać. Czy w wynajętym biurze, lub nawet we własnym biurze, miałbyś możliwość stworzenia osobnej sali konferencyjnej? Wiązałoby się to z ogromnymi kosztami, biorąc pod uwagę ile razy w roku byłaby ona wykorzystywana.
  4. Zyskujesz prestiżowy adres, który na pewno przyciągnie klientów. Spotkania w centrum również nie będą problematyczne.
  5. Korespondencja firmowa przychodzi pod adres wirtualny.

Biura wirtualne mają szereg zalet, a umowy i pakiety są różnorodne i dopasowane do potrzeb klientów. Dzięki temu można skorzystać z usługi szytej na miarę – a czy nie właśnie tego potrzebuje inteligentny biznes?