Dziś, wielu młodych przedsiębiorców opiera swój biznes przede wszystkim o wydajność i zadowolenie swoich pracowników. Aby to osiągnąć często rezygnują oni z utartych schematów pracy – 8 godzin przy biurku, z czego tylko część jest tak naprawdę wydajna i efektywna? O nie! Dziś pracodawcy dają swoim pracownikom więcej swobody, przez co zwiększa się zarówno ich koncentracja, jak i chęć do działania i podejmowania wyzwań. Coraz więcej młodych przedsiębiorców rezygnuje z biura stacjonarnego, wynajmowanego na stałe, a skłania się ku wynajmie biur serwisowanych, z których można korzystać wtedy, kiedy zachodzi taka potrzeba. Czy biuro serwisowane w Warszawie ma lub może mieć w przyszłości przewagę nad klasycznym biurem? Przekonajmy się!
Porównanie biur tradycyjnych i nowoczesnych biur serwisowanych
1. Harmonogram pracy – 8 godzin w biurze, czy niekoniecznie?
Biuro tradycyjne: w tradycyjnym biurze harmonogram wykonywania prac jest z góry narzucony i ustalony. Pracownicy przychodzą do pracy o godz. 8 rano, 9 lub 10 i mają obowiązek wykonywania pracy przez 8 godzin, a więc kolejno do 16:00, 17:00 lub 18:00. Powiedzmy sobie szczerze: nie zawsze każdy pracownik jest w optymalnej formie. Często zdarza się, że problemy rodzinne, kłopoty w szkole dziecka, czy problem z opuszczeniem biura, aby udać się na wywiadówkę, czy ważne spotkanie w banku dotyczące spłaty kredytu sprawia, że pracownik jest absolutnie nieefektywny. Niestety, biuro tradycyjne nakłada pewne normy. I o ile w wyjątkowych wypadkach można je nieco zmienić po rozmowie z pracodawcą, normy na dłuższa metę i tak obowiązują.
Biuro serwisowane: najczęściej pracodawcy decydujący się na wynajem biura serwisowanego, oferują swoim pracownikom pracę zdalną. Oznacza to, że pracownik wykonuje swoją pracę z dowolnego, najdogodniejszego dla niego miejsca. Może to być własne mieszkanie, kawiarnia, czy właśnie biuro serwisowane, jeżeli musi np. spotkać się z klientem. Wolność sprawia, że w pracownikach budzi się poczucie odpowiedzialności za wykonywana prace – chcą ją wykonać jak najlepiej i bez opóźnień – nawet, jeżeli z przyczyn osobistych, nie będą mogli siedzieć za biurkiem przez 8 godzin.
Biuro serwisowane – zaleta: biura serwisowane dają pracownikom dużą wolność, dzięki czemu znacznie zwiększona jest wydajność. Dostosowanie się do naturalnego rytmu pracy każdego z pracowników, jest naprawdę skuteczne!
2. Przestrzeń – kreatywna czy nie?
Czy zamknięte biuro ogranicza kreatywność? Czy biura serwisowane w Warszawie dają większe możliwości kontaktów i rozwoju?
Biuro tradycyjne: pracownik jest przydzielony do konkretnego obszaru roboczego. Ma wydzielone swoje biurko i swoją niewielką przestrzeń, w której powinien pozostać w ciągu dnia. Jest ograniczany poprzez innych pracowników obok siebie, a także poprzez szefa, który znajduje się za ścianą. Owszem – część pracowników każdej firmy nie ma z tym problemu. Są jednak tacy, którzy oczekiwaliby większej swobody, przez co ich praca byłaby wydajniejsza.
Biuro serwisowane: Biura serwisowane dają możliwość kontaktu z bardzo interesującymi ludźmi z wielu rozmaitych branż. Biuro serwisowane w Warszawie to możliwość wynajmu sali konferencyjnej na żądanie, to możliwość korzystania z przestrzeni coworkingowych, które są otwarte dla specjalistów z różnych branż. Każdy pracownik biura serwisowanego, może swobodnie poruszać się po biurze, nawiązywać kontakty i wchodzić w interakcje ze społecznością.
Biuro serwisowane – zaleta: Innowacyjne biura, a więc m.in. biura serwisowane w Warszawie, tworzone są z myślą o rozwoju. Nowe pomysły tworzą się w kreatywnym środowisku, wśród osób różniących się od siebie – wchodzenie w interakcje, poznawanie nowych ludzi, współpraca, wymiana doświadczeń – to wszystko daje ogromne efekty! Nowoczesne biura nie są scentralizowane w firmach – to przestrzeń specjalistów różnych branż!
Zachęcamy do zapoznania się z 2-gą częścią artykułu, w którym zajmiemy się kwestią kosztów oraz korzyści związanych z wynajmem personelu.